ثبت تغييرات
خانه » ثبت تغييرات
ثبت تغييرات
در اين بخش به نحوه ثبت تغييرات شركت و هزينه ثبت تغييرات و مطالبي از اين خصوص خواهيم پرداخت .
انجام هر گونه تغييرات در شركتي كه قبلا به ثبت قانوني رسيده است اعم از :
تغييرنام شركت ، تغيير موضوع فعاليت ، تغيير نشاني ، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه ،
تبديل سهام به بي نام و با نام ، افزايش يا كاهش سهام يا سرمايه ، تغيير در تعداد مديران
شركت ، تغيير در حقوق نوع خاصي از سهام ، تمديد هيئت مديره بازرسين ،
ورود و خروج در مسئوليت محدود ، تغيير تابعيت شركت ، اصلاحات ماده اساسنامه از جمله :
حق امضا ، تعداد اعضاي هيئت مديره ، تصويب اساسنامه جديد و…
مي بايست حتما ثبت شده و به اطلاع اداره ي ثبت شركت ها برسد .
نحوه ثبت تغييرات شركت
نحوه ثبت تغييرات شركت به صورت زير مي باشد :
تنظيم نمودن يك صورت جلسه كه امضاي تمامي شركا را در خود دارا باشد.
-رجوع كردن به پايگاه اينترنتي اداره ثبت شركت ها به آدرس irsherkat.ssaa.ir
-بارگذاري مدارك خواسته شده در پايگاه اينترنتي مذكور
-فرستادن مدارك بصورت پستي به اداره ثبت شركت ها
-مراجعه نمودن به اداره ثبت شركت ها و تاديه هزينه هاي قانوني مقرر شده براي اخذ آگهي تغييرات تاديه هزينه ي روزنامه رسمي
-صادر شدن آگهي
نكات مهم در خصوص برخي تغييرات شركت
براي انجام تغييرات نقل و انتقال ، حتما بعد از تنظيم صورتجلسه بايد سهامداران كساني كه انتقال دهنده وانتقال گيرنده هستند به دارايي منطقه اي كه شركت در آن واقع شده است مراجعه نمايند و در خواست گواهي نقل و انتقال كنند.
چنانچه كار بدون گواهي نقل و انتقال به اداره ثبت اسناد كشور پست شود از سوي كارشناس اداره برگشت مي خورد. اين صورتجلسه در مجمع عمومي فوق العاده تنظيم مي شود و براي نگارش اين صورتجلسه به ليست آخرين سهامداران احتياج است. اصلاح ماده اساسنامه : هرگونه تغييرات در مفاد اساسنامه اصلاح ماده اساسنامه ناميده ميشود.
اگر يكنفر اصلاح ماده اساسنامه (حق امضا-تعداد اعضاي هيئت مديره) داشته باشد حتما مي بايست قبل از صورتجلسه هيئت مديره تنظيم شود زيرا صورتجلسه هيئت مديره بر اساس اصلاح ماده اساسنامه تنظيم ميشود. اين صورتجلسه در مجمع عمومي عادي به طور فوق العاده تنظيم خواهد گرديد.
تغيير آدرس :براي تنظيم اين صورتجلسه به ليست آخرين سهامداران و همچنين كد پستي محل جديد نياز است .
تغيير نام : براي تنظيم ايمن صورتجلسه فقط به ليست آخرين سهامداران نياز مي باشد .
هزينه ثبت تغييرات
هزينه ثبت تغييرات ، بستگي به نوع تغييرات دارد .
تنظيم كردن صورت جلسه و ثبت آن در پايگاه اينترنتي و پيگيري تا حصول پيش نويس آگهي با توجه به سياستهاي قيمت گذاري مراكز ثبتي متفاوت است.
ولي معمولا حدود ۳۰۰ الي ۴۵۰ هزار تومان به بالا است .
وجه مربوط به روزنامه رسمي تغييرات شركت نيز در حدود ۸۰/۰۰۰ تومان مي باشد .
**در خصوص امور ثبت شركت ، ثبت برند ، تغييرات ثبتي ، كارت بازرگاني ، رتبه بندي و ساير خدمات حقوقي و ثبتي،
مجموعه ثبت پايتخت همراه و ياري گر شما در تمامي مراحل خواهد بود .
براي اين منظور به صفحات مربوطه مراجعه نموده و مطالب را با دقت مطالعه كنيد .
برچسب: ،
ادامه مطلب